Introduksjon

Utviklingsavdelingen i Odds Ballklubb har i samarbeid med NFF Telemark og TTG/TTU utviklet treningstips for fotballspillere i Telemark. Dette er ment som inspirasjon i en tid med begrenset antall fellestreninger. Fra mandag 23. mars har vi lagt ut treningsøkter med øvelser som alle kan benytte seg av. Treningstips publiseres hver mandag, onsdag og fredag. God trening!

Annonse:

TRYKK HER FOR DAGENS ØKT

INDIVIDUELT - Aktiviteter preget av individuelle ferdigheter som sjef over ballen, føre-finte-drible, vendinger,  pasninger og touch.

RELASJONELT - Oppgaver knyttet til observasjon av videoklipp.

FITNESS – FYSISK AKTIVITET - Styrke- og skadeforebyggende øvelser som utfordrer balanse, styrke, koordinasjon, motorikk og mobilitet. Utholdenhet og fart/frekvens-trening som forbedrer forflytning over korte og lengre distanser - tilpasset alder og nivå

MENTALITET - Aktiviteten skal engasjere, gi glede og gode opplevelser. Tilrettelegge for konsentrasjon og nysgjerrighet

Vi vil dele inn aktivitetene i følgende aldersgrupper:

6-9 år Informasjon til foresatte:
Dette er en treningsuke med tre dager med ren fotballtrening og to dager med fitness (styrke og utholdenhet). Dere velger selv om dere eksempelvis vil ha en dag med bare fotball og en dag med fitness eller fire dager fotball og tre dager fitness. Det er opp til hver familie og barn. Husk at det skal være lystbetont, men det er også helt greit å presse seg når man har øvelser. Vi anbefaler minst to dager med aktivitet for 6-åringer, og minst tre dager med aktivitet for 7-, 8- og 9-åringer.  

10-12 år Informasjon til foresatte:
Dette er en treningsuke med tre dager med ren fotballtrening og to dager med fitness (styrke og utholdenhet). Dere velger selv om dere eksempelvis vil ha en dag med bare fotball og en dag med fitness eller fire dager fotball og tre dager fitness. Det er opp til hver familie og barn. Husk at det skal være lystbetont, men det er også helt greit å presse seg når man har øvelser. Vi anbefaler minst tre dager med aktivitet for barn i denne aldersgruppa.   

13-15 år Generell informasjon:
Dette er forslag til treningsuker som inneholder fotball og fitness (fysisk aktivitet). Dere velger selv mengde og innhold. Husk at det skal være lystbetont, men det er helt greit å utfordre seg selv når man øver. Vi anbefaler tre-fem dager med aktivitet.

16-19 år Generell informasjon:
Dette er forslag til treningsuker som inneholder fotball og fitness (fysisk aktivitet). Dere velger selv mengde og innhold. Husk at det skal være lystbetont, men det er helt greit å utfordre seg selv når man øver. Vi anbefaler fire-seks dager med aktivitet.  

Vi oppfordrer alle til å respektere retningslinjene fra Folkehelseinstituttet. Samtidig kan vi benytte perioden til å trene best mulig og utvikle oss på områder vi ikke får påvirket så godt i disse corona-tider.

TRYKK HER FOR DAGENS ØKT

Annonse fra Eliteserien: